Vedurlaeva „Zubr“ poolt pukseeritava „Vega“ kaotus

Prindi
Sisu: 

Ohutusjuurdluse Keskus viis 6. veebruaril 2016 puksiirlaeva “Zubr” slepis olnud inimtühja ja lastita puksiirlaeva “Vega” uppumise suhtes läbi juhtumi esialgse hindamise.

Vastavalt Meresõiduohutuse seadusele otsustas OJK pärast kogu kättesaadava informatsiooni analüüsimist ohutusjuurdlust mitte avada.

Venemaa lipu all sõitev puksiir “Zubr” oli 6. veebruaril teel Kroonlinnast Kalingradi. Kell 18:47 palus "Zubr" Eesti Merevalvekeskuselt luba halbade ilmastikuolude tõttu Tagalahte ankrusse jääda. Kell 19:48 saabus Merevalvekeskusele "Vega" automaatse avariipoilt häire ning kahe minuti pärast lisainformatsioon puksiirilt "Zubr". Merevalvekeskuse andmetel teostas ”Zubr” peale “Vega” kaotust umbes tund aega otsingut ning seejärel naases Kroonlinna. Kell 19:50 suundus piirkonda piirivalvelaev PVL-101 "Kindral Kurvits", mille meeskond leidis otsingute käigus "Vega" kaks avariipoid.

Teadaoleva info kohaselt oli 1961. aastal ehitatud ”Vega” õnnetuse toimumise ajal ekspluatatsioonist välja viidud ning laeva pardal polnud kütust, lasti ega meeskonda.
Vastavalt Meresõiduohutuse seaduse § 69 lõige 2 punkt 2 ei käsitleta laevaõnnetusena juhtumeid ekspluatatsioonist välja viidud laevadega.
Vastavalt Ohutusjuurdluse Keskuse poolt läbi viidud juhtumi esialgsele hindamise tulemustele, ei vii käesoleva juhtumi uurimine uute laevaõnnetuste vältimise meetmete kavandamiseni, mis on vastavalt Meresõiduohutuse seadusele laevaõnnetuste ohutusjuurdluse eesmärk.
Kui juhtumi suhtes peaks ilmnema uute järeldusteni viivad täiendavad tõendid või asjaolud, avab OJK juhtumi suhtes ohutusjuurdluse.

 

Õnnetusjuhtumi kuupäev: 
06.02.2016
Liiklusvahend: 
Zubr